Interaktywne uczenie się i nauczanie w wychowaniu fizycznym i fizjoterapii Zobacz większe

Interaktywne uczenie się i nauczanie w wychowaniu fizycznym i fizjoterapii

M-366

Tytuł:

Interaktywne uczenie się i nauczanie w wychowaniu fizycznym i fizjoterapii

Tworzenie stosunku człowieka do ciała i zdrowia

Autor:

Andrzej Krawański

Rok wydania

2006

Więcej szczegółów

Ten produkt nie występuje już w magazynie

40,95 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Spis treści


WPROWADZENIE 7
1. PRYNCYPIA EDUKACJI FIZYCZNEJ I ZDROWOTNEJ 11
1.1. Wyzwania ciała wobec edukacji fizycznej 16
1.2. Wyzwania zdrowia wobec edukacji fizycznej 22
1.3. Ogólnopedagogiczny potencjał edukacji fizycznej 32
1.4. Pryncypia edukacji fizycznej w kontekście istniejącej tradycji nauczania  45
1.5. Społeczne konteksty ciała a edukacja fizyczna 49
1.6. Podsumowanie 53
2. EDUKACJA FIZYCZNA I TERAPIA ZDROWOTNA - NIEZBĘDNA PŁASZCZYZNA PEDAGOGICZNA  58
2.1. Tworzenie nawyku dbałości o ciało i zdrowie - potencjalne strategie  66
2.2. Autorytarna płaszczyzna edukacyjna 67
2.3. Wybrane koncepcje wychowania antyautorytarnego 70
2.4. Aksjologiczna refleksja edukacyjna wobec ciała i zdrowia człowieka 77
2.5. Wybrane teorie socjopsychologiczne jako wsparcie antyautorytarnej koncepcji nauczania i uczenia się 84
2.6. Podsumowanie 90
3. INTERAKTYWNE I WSPÓŁUCZESTNICZĄCE NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ 97
3.1. Aktywne i współuczestniczące uczenie się - co to takiego, dlaczego taki sposób uczenia się i nauczania jest niezbędny?  105
3.2. Uczenie przez doświadczanie 114
3.3. Charakterystyka zajęć typu warsztatowego 126
3.4. Metody i techniki aktywizujące w toku zajęć warsztatowych  134
3.5. Ogólna strategia postępowania związana ze stosowaniem interaktywnych procedur nauczania i uczenia się 138
4. NAUCZANIE I UCZENIE SIĘ STOSUNKU DO CIAŁA I ZDROWIA - NIEZBĘDNA PŁASZCZYZNA DYDAKTYCZNA 144
4.1. Ogólna charakterystyka stosowanych metod nauczania  145
4.2. Kreatywne metody nauczania w tradycji wychowania fizycznego i terapii zdrowotnej 148
4.3. Koncepcja nauczania: uczenie przez doświadczanie w zastosowaniu do edukacji fizycznej i terapii zdrowotnej 158
4.4. Lekcja wychowania fizycznego jako zajęcia interaktywne 171
4.5. Nauczanie i uczenie się stosunku do ciała i zdrowia w placówce medycznej 200
4.6. Projektowanie zmian w zachowaniach wobec ciała i zdrowia  214
4.7. Istota nowoczesnego nauczania (dydaktyki) - podsumowanie  227
5. PODSUMOWANIE 234
ANEKS 238
LITERATURA PRZEDMIOTU 246
SUMMARY 258