Determinanty aktywności rekreacyjno-turystycznej osób samotnych w Wielkopolsce Zobacz większe

Determinanty aktywności rekreacyjno-turystycznej osób samotnych w Wielkopolsce

M-401

Tytuł:

Determinanty aktywności rekreacyjno-turystycznej osób samotnych w Wielkopolsce

Autor:

Adrian Przemysław Lubowiecki-Vikuk

Rok wydania

2011

Więcej szczegółów

Ten produkt nie występuje już w magazynie

59,85 zł brutto

Dodaj do listy życzeń

Więcej informacji

Spis treści


WPROWADZENIE 7
Rozdział 1. SAMOTNOŚĆ JAKO ZJAWISKO TOWARZYSZĄCE ŻYCIU WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA 11
1.1. Etymologia i znaczenie pojęcia osoba samotna ("singiel") 12
1.2. Samotność w aspekcie socjologicznym 17
1.3. Samotność w aspekcie psychologicznym 22
1.4. Samotność w aspekcie ekonomicznym 27
1.5. Samotność współczesnej rodziny w kontekście religijnym 35
1.6. Samotność w kontekście ekologii i ochrony zdrowia 44

Rozdział 2. PROBLEMATYKA OSÓB SAMOTNYCH W TEORII CZASU WOLNEGO. W TYM TEORII REKREACJI I TURYSTYKI 52
2.1. Czas wolny w samotnym życiu i jego wykorzystanie na rekreację i turystykę 55
2.2. Potrzeba i znaczenie rekreacji w świadomości osób samotnych 58
2.3. Turystyka jako rodzaj aktywności osób samotnych 61

Rozdział 3. AKTYWNOŚĆ REKREACYJNO-TURYSTYCZNA OSÓB SAMOTNYCH W ŚWIETLE BADAŃ NAUKOWYCH 73
3.1. Stan badań w zakresie aktywności rekreacyjno-turystycznej osób samotnych 73
3.1.1. Różne aspekty zjawiska osób samotnych z elementami zagospodarowania ich czasu wolnego w świetle badań 75
3.1.2. Rekreacja i turystyka w budżecie jednoosobowych gospodarstw domowych według GUS 83
3.2. Szczegółowa problematyka pracy, hipotezy i cele badawcze 90
3.3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 93
3.4. Charakterystyka zbiorowości objętej badaniami ankietowymi 98
3.4.1. Struktura respondentów według płci i wieku 99
3.4.2. Struktura respondentów według wykształcenia 101
3.4.3. Struktura społeczno-zawodowa respondentów 102
3.4.4. Sytuacja ekonomiczna respondentów 105

Rozdział 4. MODELE ZACHOWAŃ REKREACYJNO-TURYSTYCZNYCH OSÓB PROWADZĄCYCH JEDNOOSOBOWE GOSPODARSTWA DOMOWE W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 108
4.1. Model konsumpcji usług rekreacyjno-turystycznych wśród osób prowadzących jednoosobowe gospodarstwo domowe 108
4.2. Postawy i zachowania rekreacyjno-turystyczne osób samotnych 119
4.3. Stopa i formy aktywności rekreacyjnej osób samotnych 141
4.4. Motywy uczestnictwa samotnych osób w turystyce 149
4.4.1. Kierunki wyjazdów rekreacyjno-turystycznych osób samotnych 155
4.5. Ocena ofert rekreacyjno-turystycznych skierowanych do samotnych konsumentów 169

Rozdział 5. DETERMINANTY AKTYWNOŚCI REKREACYJNO-TURYSTYCZNEJ OSÓB, SAMOTNYCH 183
5.1. Uwarunkowania aktywności rekreacyjno-turystycznej 183
5.1.1. Czynniki społeczno-demograficzne, przestrzenne i ekonomiczne - ich wpływ na poziom uczestnictwa osób samotnych w kulturze fizycznej 189
5.1.2. Czynniki społeczno-demograficzne, przestrzenne i ekonomiczne - ich znaczenie w podejmowaniu aktywności turystycznej przez osoby samotne 215

ZAKOŃCZENIE 250
ANEKS 256
PIŚMIENNICTWO 265
Summary 279